Sunday, May 20, 2018

Team Building FRISB 2018 - Day 1

Assalamualaikum wbt dan selamat tengahari.

Harap semua puasa la ari ni ye. 2 minggu lepas company aku ada buat team building kat Kalumpang, Selangor. Nama resort ni Refreshing Springs Resort. Firstly, aku nk ucap terima kasih kepada boss2 dan bahagian HR sbb buat event ni. Dapat jugak la merasa g team building setelah 10 tahun berkhidmat..hehehehehe. Aktiviti berlangsung pada 11 - 13 Mei 2018. Yg terlibat terdiri daripada staf2 di peringkat ibupejabat & projek (kilang) lebih kurang dalam +/- 100 org kot.


Perjalanan dari ofis aku mengambil masa lebih kurg 1 jam. Perjalanan agak smooth smpai la nk masuk simpang ke tempat ni. Berhenti rehat dekat RnR Sg Buloh sekejap utk lunch dan beli jajan utk kunyah malam2 hahahaha..Perjalanan masuk ke dalam resort agak perlahan disebabkan oleh jalan yg tidak berturap kira-kira dlm 5 km kot. Lampu jalan pun xde so nk kluar mlm susah la sikit. Line telefon pun tak berapa nk ada hahahaha..mmg sesuai la kot nk buat team building kt cni (terpisah sekejap dengan dunia luar).


Lunch kat RnR dengan Pijai & Izy
Jalan masuk ke resort
Bila korg dh smpai kat gate depan resort ni, korg akan dihantar ke bilik dengan menggunakan traktor ataupun buggy sbb kedudukan bilik agak jauh ke dalam sikit (sbb dtg ramai2 kot). Aku dok bilik 1 bilik 3 org (terrace twin). Dpt 1 bilik dengan kawan2 baik aku (mmg dh pakat dgn HR siap2..kihkihkih) dan paling dekat dgn dewan iaitu tempat utk buat team building ni la.

Bilik utk 3 org
Dengan Pak Din


Sepanjang 3 hari aku dok cni xbyk sgt tempat aku explore sbb sibuk dengan aktiviti team building. Tp yg pasti kt cni ada sungai dan kolam air panas. Tempat ni paling sesuai kalo korg nk lari daripada kesibukan bandar. Memang sunyi dan aman la. Aku nk citer sikit je psl resort ni hahaha..nk tau lebih kena la dtg sendiri.

Kolam air panas
View depan bilik..ada sungai tp tak leh mandi..nk mandi kena turun bawah lagi
Ok berbalik kepada aktiviti team building. Setiap org telah dibahagikan kepada kumpulan2 kecil. Ada 10 kumpulan semuanya. Aku dok di kump 3 terdiri daripada 12 team member. Kalo mcm aku, aku dh kenal kebanyakan team member aku ni sbb aku biasa dok projek. Jadual aktiviti seperti dalam gmbr kat bawah.


Malam pertama je dah kena nyanyi karaoke hahahaha..Bila tgok balik dalam team aku yg boleh nyanyi cuma aku dgn Kak Su je. So nak tak nak terpaksa la jadi wakil kumpulan berduet dgn Kak Su. Sempat praktis satu kali je petang tu lagu Dua Insan - Ezad & Eva. Malam tu dapat giliran yg ke-9 nyanyi. Result dpt no 4 (sebenarnya boleh je dapat no 3). Nk wat camne keputusan pengadil adalah muktamad..kihkihkih. Dah abis amik hadiah, kitorg buat group discussion ape nk buat utk persembahan malam esok. Masa ni jugak la nk kenal2 ahli group. Lepas discuss kitorg pun balik tdo..zzzzzz
Tengah praktis
Amik mood la kononnya tu.hahahaha...
Sabar Kak Su..sabar..jgn geram ngan i...hahaha
Kak Su merajuk tak nak amik hadiah..bias katanya..kihkihkih. Tq En. Sam & En. Rosli
Ko gelakkan aku ye Izy..hahahah
Kak Su, Aku, Abe & Azza



No comments:

Post a Comment

10 Dokumen Yang Perlu Dan Tidak Perlu Dibawa Semasa Temuduga

Persediaan rapi sangatlah diperlukan buat anda yang akan menghadiri temuduga. Selain persediaan, pengetahuan tentang temuduga juga sangatla...